Храм Свети Йоан Рилски - гр.Бургас

 
Храм Свети Йоан Рилски - гр.Бургас

 
Рейтинг: 3.00
(75)
Св. Йоан Рилски
Други светии
История на храма
Проповеди
Фото Галерия
Тайнства
МОЛИТВИ
Връзки
За контакти
Речник
Именник
На този ден......
Новини
Анкети
Картички



Речник / Б

Вземи в gLOG
19 Октомври 07, 10:01
Б
Брикети за кадене са едно съвременно нововъведение целящо да улесни духовници и миряни. Брикетите представляват пресовка от въглищен прах и вещества целящи бързото разпалване, в рамките на няколко секунди, на пресованата смес. Произвеждат се в различни размери според предназначението им. По-големите са необходими в богослужението, а по-малките за различни треби. В древността, както и сега, се използват и въглени или разпалени въглища върху които се поставя тамяна. Каденето при християните е нормално продължение на кадилната жертва в Стария Завет. То символизира възнасянето на молитвите към Бога.

Богослужение - външна проява на вярата на православните християни в църквата чрез молитви и обреди. За православните християни в молитвата пулсира животът на Църквата. Затова всеки нов ден започва с молитва, с молитва Църквата ознаменува и всяко по-важно събитие от дневния, седмичния и годишния кръг. Участвайки в ежедневното и празничното богослужение, християнинът като жив член на Църквата участва и в нейния молитвен и благодатен живот.Богосложенията се разделят на богосложения от ежедневния ,седмичния,месечния и годишен кръг

Към ежедневното богослужение принадлежат следните последования: вечерня, повечерие (малко и велико), полунощница, утреня, (първи, трети и шести), часове литургия и девети час.

Богослужебните последования на седмичния кръг са изложени в богослужебната книга, наречена октоих (осмогласник). Всеки един ден от седмицата е посветен на един Божи угодник или на някакво възпоминание.

Богослуженията на месечния и годишния кръг са изложени в 12-те Минеи (месечници), а на пасхалния ­ в постния триод (трипеснец) и в пентикостара (петдесетника). Минеите съдържат службите за всички дни на 12-те месеца и на неподвижните празници; триодът ­ на службите от Неделята на митаря и фарисея до Велика събота включително, а пентикостарът ­ от Възкресение Христово до Неделята след Петдесетница. Триодът и пентикостарът са нещо средно между октоиха и минея ­ те съдържат служби на седмични дни (както октоиха), но и празници, напр. Тодоровден, Връбница, Възкресение Христово, Петдесетница.

БИБЛИЯТА е боговдъхновеното Слово Божие и е решаваща част от Божието Самооткровение на човечеството. Старият Завет разказва за историята на това откровение от сътворението до епохата на пророците. Новият Завет ни предава разказа за раждането и живота на Исус Христос, както и писанията на Неговите апостоли. Той също включва част от историята на ранната Църква и полага основите на църковното апостолско учение.Думата Библия произлиза от гр. bjblia 'книги'. Съответният еврейски термин, използван в Св. Писание, се среща за първи път още в старозаветно време: "Аз, Даниил, разбрах от книгите (евр. 'сфарим') кои са годините, през които е стигнало словото на Повелителя до Еремия" (Дан 9:2). В християнската църква терминът Библия се употребява от края на І в., както свидетелства намерен през 1875 г. фрагмент от 1Кор на св. Климент Римски (14,2). Там думата Библия означава Стария Завет.

Благодат (на гр. харизма) – особено Божие свойство, което прави възможно непостижимото за ума единство на Твореца и тварите; сила Божия, чрез която се извършва спасението; особен, благ (добър) Божий дар, получаван чрез вярата, дар, който е произлязъл чрез Исуса Христа.

БОГ (гр. theos, англ. God, нем. Gott) – с тази дума Свещеното Писание нарича Твореца на небето и земята и Промислителя на вселената (Бит 1:1, 27; 2:7, Ин 1:1), Който човекът – Божието творение, не е в състояние нито да опише, нито да постигне (Иов 11:7). На нас, обаче, ни е дадено да видим Неговите дела (Вт 4.35; Деян 17.28; Рим 1.20). В продължение на вековете Бог се откривал на хората под различни имена.

БОГ ОТЕЦ е първоизточникът наСветата Троица.Ние познаваме Отца чрез Исус Христос и Светия Дух. Бог Отец е сътворил всичко чрез Сина в Светия Дух (Бит. 1 и 2; Иоан. 1:3; Иов 33:4) и всички са призовани да Му се поклонят (Иоан. 4:23). Бог Отец ни обича и ни е изпратил Сина Си, за да ни даде вечен живот (Иоан. 3:16).




Дир ID: 
Парола: Забравена парола
  Нов потребител

0.1012